torsdag 7 mars 2013

Eco cosmetics

Jag har nu provat en rengörings gel och en hårinpackning från eco cosmetics. Deras produkter finns bland annat på jordklok.se som har dem flesta av eco cosmetics produkter. Alla produkter från eco cosmetics är fri från artificiella aromer, färgämnen och konserveringsmedel. Däremot används eteriska oljor (växtoljor) som doftämne. Dem innehåller inga animaliska ämnen och är heller inte testade på djur. Dem är certifierade enligt ecocert-riktlinjerna för naturkosmetik.

Facial wash är en rengöring som skall vara mild och inte torka ut. Den innehåller grönt te och vinbladsextrakt. Grönt te innehåller antioxidanter och skyddar mot fria radikaler vilket sägs påskynda hudens åldrande.

Inpackningen sägs vårda ditt hår och skydda det ifrån att torka ut. Det ska ge ett extra mjukt och lent resultat. Havtorn är känt för sina läkande egenskaper och olivextraktet ska skydda och lugna din hårbotten.

Just nu har jordklok.se 20% rabatt på hela eco cosmetics sortiment :-)

Facial wash ca pris 89:- kan du köpa HÄR

Eco cosmetics Facial wash gel- Gelen är genomskinlig och känns mjuk och behaglig när jag tar en klick i handen. Den går hur lätt som helst att tvätta av ansiktet med och jag känner mig genast fräschare. Gelen räcker länge. Dessvärre är lukten inte så angenäm. Den luktar fruktansvärt mycket alkohol och trots fräschheten jag känner så känns den lite otäck att tvätta sig över ögonen med den. Får nästan huvudvärk av lukten och efter appliceringen känns huden inte alls bra. Jag har ju redan torr hy men denna facial wash gjorde den ännu torrare. Tyvärr, inget för mig men kanske för någon med fet hy!

Betyg 1,5 av 5

Hårinpackning ca pris 89:- kan du köpa HÄR


Eco cosmetics hårinpackning- Doftar milt av oliver, inte dem på burk dock! :-) Jag får ingen direkt lyxig känsla när jag sätter den i håret och behöver ha ganska mycket av produkten för att känna att den ska göra någon skillnad. Men när jag väl sköljt ur den blir resultatet bra. Lätt att kamma ur håret och det känns en gnutta friskare och glansigare, en helt okej inpackning. Mild för hårbotten :-) Tror jag lät den verka alldeles för kort stund.

Betyg 3 av 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar