onsdag 20 mars 2013

Face serum från Green love

Det här serumet får en att längta till sommaren och värmen. Den doftar helt underbart, lite söt i doften. Den känns lyxig, det enda du behöver är 1-2 spray med den lilla flaskan för att återfukta hela huden. Basen innehåller ECOCERT certifierad kallpressad oraffinerad kaktusfikonolja, jojoba, nyponros och hallonfröolja. Jojobaoljan gör så du blir alldeles len och mjuk när du smörjer in sig. Nyponrosoljan som innehåller vitamin A hjälper till att bilda ny cellfördelning, lite anti-age effekt där :-) Den stramar inte men huden ser lite jämnare och slätare ut. Kaktusfikon som är den största ingrediensen i oljan har ett naturligt innehåll av en sällsynt växterol som sägs bygga upp och återuppliva huden.

Jag är mycket nöjd med serumet då jag ser att jag blir slätare, får en jämnare färg samt att den återupplivar huden. Jag använder den morgon och kväll. Den går snabbt in i huden utan att du blir "flottig" av oljan. Efter denna har jag en dag eller nattkräm på. Det räcker gott och väl :) Det här passar mig utmärkt, speciellt då jag har känslig hy. Passar också den som har mogen då den har anti-age effekt. Jag älskar den! Den är enkel men väldigt lyxig och effektiv! Kommer definitivt köpa igen.

En flaska på 15ml kostar 375:-

Betyg: 5 av 5


Du kan läsa mer och köpa den Här

INCI/Ingredienser: (Vegan) : Eko Certif Kaktusfikon (Opuntia ficus-indica L), Eko certif Nyponros (Rosa affinis rubiginosa ), Eko Jojoba olja (), Ekologisk & fairtrade certifierad olivolja (Olea Europaea), Eko certif Hallonfröolja (rubus ideus.).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar