måndag 8 april 2013

Lite mer om i+m naturkosmetik


Jag har funnit ett hudvårdsmärke som jag tycker om väldigt mycket trots att jag provat långt ifrån allt dem erbjuder och som verkligen har ett stort sortiment och mycket att erbjuda. Därav tänkte jag presentera det lite mer ingående. Jag tänkte berätta om i+m naturkosmetik. I+m naturkosmetik grundades i Berlin, Tyskland för 30 år sedan. Det är en av dem mest traditionella producenterna av naturkosmetik i Tyskland.

Dem använder sig utav naturliga, rena ämnen som har en vitaliserande inverkan och pågrund av detta tas dem bättre upp av huden. I+m naturkosmetik använder sig enbart av kallpressade oljor från certifierade ekologiska odlingar. Med det menas att varken växternas smak eller färg är kemiskt förändrade. Alla produkter från i+m naturkosmetik är fria från syntetiska råvaror, färg- och doftämnen.

Många av deras produkter har genomgått oberoende tester hos tyska ÖKOTEST. Ni kan läsa mer på www.oekotest.de. Dem har där tilldelats högsta betyg. Alla produkter från i+m naturkosmetik är också kontrollerade och certifierade av tyska BDIH, se även www.bdih.de.

Här får du produkter som är 100% veganska, inga produkter är heller testade på djur. Eftersom i+m naturkosmetik har samma grundkoncept i alla deras produkter kan dem lätt kombineras tillsammans för att tillgodose ditt och din huds behov.

Dem ekologiska kriterier gäller även för dess förpackningar som alla är gjorda av återvinningsbart material som är skonsamt mot naturen. Alla cremer, serum och ansiktsvatten är förpackade i en så kallad airless pump som ska skydda innehållet. Det blir också hygieniskt för användaren och ett effektivt sätt att få ut innehållet ur flaskan.

I+m naturkosmetik lägger stor vikt på miljövänlig och rättvis produktion av råvaror och prioriterar samarbetet med socialt ansvarsfulla leverantörer. I+m har under många år stöttat ekologiskt jordbruk och främjat rättvisemärkt handel runt om i världen.

I+m filosofi och kvalitet:

  • Med certifierade ekologiska råvaror
  • Fri från syntetiska tillsatser och mineraloljor
  • Fri från syntetiska doft och färgämnen
  • Utan parabener och PEG (polyetenglykol)
  • 100 % vegan, dvs utan animaliska ingredienser
  • 100 % certifierad naturkosmetik av BDIH
  • Högsta kvalitet med 30 års erfarenhet
  • Utvecklas och tillverkas utan djurförsök
  • Miljövänliga och återvinningsbara förpackningar
  • Alla produkter tillverkas i egen fabrik i Berlin
  • Stödjer rättvisemärkta projekt

2 kommentarer:

Malin/BilboBlueEyes sa...

Jag använder just nu deras intensivkräm som är parfymfri som jag gillar mycket! :-)

Alexandra sa...

Vad roligt att höra :) Jag använder själv dera granatapfel/aloe facial Cream rich som är lite fetare, också den super bra! Kan det vara en liknande din fast min har doft?

Skicka en kommentar