fredag 5 april 2013

Sköna fötter!


 Jag är nu lite besatt av mina fötter efter mitt besök hos "Ängla fötter"! Men vad gör det liksom, dem börjar bli riktigt följsamma och lena. Nu har jag även testat två olika fotkrämer som båda är bra men skiljer sig mycket!


i+m Naturkosmetik foot Cream aloe & ginseng: En återfuktande fotkräm som mjukar upp torr och hård hud på fötterna. Innehåller stärkande ginsengextraktsom ger en uppigande effekt på fötterna. Den innehåller aprikosolja, mandelolja och sheasmörsolja. Fotkrämen har en härlig och lagom tjock konsistens som går bra in i foten. Doftar ljuvligt av citrus. Fötterna känns lena och välmående efter insmörjning. Något jag rekommenderar vintertid eller när du känner dig frusen då fötterna blir varma av denna. Fotkrämen kommer i originalförpackning i en liten pumpflaska. Dyr! 

50 ml kostar 135:- hos i+m naturkosmetik
Betyg: 4,5/5

c/o GERD foot Cream tea tree/peppermint: Är en väldoftande fotkräm som gör att fötterna känns fräscha och friska. Lite lös i konsistensen. Fötterna känns uppiggande och "lätta". Den vårdar torra fötter och dem eteriska oljorna ger en fräschör. Den här är ett underbart komplement till deras blueberry foot balm. Innehåller bland annat sheasmörsolja, bivax och lingonfröolja. Utseendet på originalförpackningen är gediget snygg. Perfekt sommartid då fötterna är varma :-)

200 ml 198:- hos c/o GERD
Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar