söndag 2 juni 2013

Hydro-Performance Facial Creme Rich Aloe Vera Pomegranate

Den smarta flaskan rymmer 30 ml och kostar 189:-

i+m supermjuk! Jag har en favorit som jag återkommer till då och då. En ansiktscreme från i+m naturkosmetik och från deras hydro-performance. Med aloe vera och granatäpple. Den är en ganska fet creme som passar normal/torr hud som återfuktar och skyddar mot fria radikaler.

Den innehåller mandelolja, aprikosolja och jojobaolja… Lovely! Oljorna gör att din hud bevara sin mjukhet samtidigt som du får en fin lyster. Den doftar svagt och neutralt, något som jag gillar J Applicera den morgon och kväll på rengjord hud. En förpackning rymmer 30 ml och håller 4 månader efter öppnandet. I en praktisk ”pump” flaska. Den är vegan vänlig och BDIH cert.
Antioxidanterna från granatäpplet sägs ge skydd mot fria radikaler och stödjer hudens återuppbyggnad. Denna hudvårdsserie ger huden fukt, skydd, återställer hudens balans och ger den näring.

Min hy får faktiskt en ny lyster och jag har inte känt mig torr en endast gång. Tummen upp!

INCI: AQUA, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT*, PRUNUS AMYGDALUS DULCIS OIL*, OLEA EUROPAEA FRUIT OIL*, PRUNUS ARMENIACA KERNEL OIL*, SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL*, GLYCERYL STEARATE SE, PUNICA GRANATUM SEED OIL*, CETYL ALCOHOL, GLYCERIN*, STEARYL ALCOHOL, BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER*, HYDROGENATED OLIVE OIL, SODIUM HYALURONATE, XANTHAN GUM, TOCOPHEROL, PARFUM**, SODIUM PHYTATE, LACTIC ACID, CITRONELLOL**, GERANIOL**, LIMONENE**, LINALOOL**


(*) från ekologisk odling
(**) från äkta eteriska oljor
 
30 ml kostar 189:- HÄR
 Betyg 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar